Kompetencje

  • valley.jpg

Psycholog i Psychoterapeuta „z” i „w Bydgoszczy” – od lat każda z nas związana jest z Bydgoszczą, obie jesteśmy urodzone w Bydgoszczy, tu ukończyłyśmy pięcioletnie studia magisterskie psychologiczne (o specjalności psycholog wychowawczy), tu zdobywałyśmy liczne doświadczenia zawodowe, z Bydgoszczą związałyśmy również swoje życie prywatne. I to również mieszkańcom Bydgoszczy i okolic chcemy służyć pomocą w rozwiązywaniu problemów i znajdywaniu swojego dobrego życiowego miejsca. Poniżej szczegółowe informacje o naszych kompetencjach i doświadczeniu.

 

Małgorzata Kulczyńska

Małgorzata Kulczyńska

Kwalifikacje zawodowe:
  • Certyfikat Psychoterapeuty i Doradcy Systemowego Wielkopolskiego Towarzystwa Terapii Systemowej (WTTS jest placówką atestowaną przez Sekcję Naukową Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego)
  • Certyfikat Specjalisty ds. Psychotraumatologii i Pedagogiki Traumy (szkolenie z zakresu pedagogiki traumy / doradztwa specjalistycznego w zakresie traumy, realizowane zgodnie z wytycznymi Deutschsprachige Gesellschaft für Psychotraumatologie e.V. (DeGPT e.V) i Bundesarbeitsgemeinschaft Traumapädagogik (BAG e.V) przy współpracy z Wielkopolskim Towarzystwem Terapii Systemowej)
  • mgr psychologii
Doświadczenie zawodowe:
  • Centrum Wsparcia Psychologicznego BALANS
  • Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr1 w Bydgoszczy
  • Fundacja Aktywnej Rehabilitacji
  • Stowarzyszenie Pomocy Osobom z Zespołem Aspergera
  • Wojewódzka Przychodnia Zdrowia Psychicznego w Bydgoszczy
  • Przychodnia Akademicka w Bydgoszczy - Poradnia Zdrowia Psychicznego
  • Zespół Szkół nr 18
  • Zespół Szkół nr 7
Odbyte szkolenia:
  • Trójmodułowy warsztat „Praca z traumą”
  • Systemowa teoria i terapia: bulimii, objawów somatycznych; uzależnienia alkoholowego, zaburzeń lękowych
  • Systemowa terapia rodzinna z pacjentami psychotycznymi, osobami doświadczającymi przemocy
  • Refleksyjna terapia par – indywidualnie i grupowo, terapia par według M.White’a
  • Dzieci i młodzież w terapii systemowej; koncepcje praktyki systemowej w psychiatrii dzieci i młodzieży
  • Diagnoza i terapia dzieci z FAS
  • Prowadzenie psychoterapii z DDA
  • Racjonalna Terapia Zachowań
  • "Zniewoleni agresją" - prawne, diagnostyczne, korekcyjne działania wobec sprawców
  • Mechanizmy uzależnień
  • Terapia skoncentrowana na rozwiązaniach w praktyce
  • Kurs pedagogiczny
  • Szkolenie w zakresie stosowania metod przesiewowych do badania chorób przebiegających z otępieniem
Marzena Konnek

Marzena Konnek

Kwalifikacje zawodowe:
  • Psychoterapeuta w trakcie procesu certyfikacji
  • Ukończony kurs zaawansowany i kurs podstawowy terapii systemowej Wielkopolskiego Towarzystwa Terapii Systemowej (WTTS jest placówką atestowaną przez Sekcję Naukową Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego)
  • mgr psychologii
Doświadczenie zawodowe:
  • Centrum Wsparcia Psychologicznego BALANS
  • Poradnia dla Dzieci i Młodzieży w Wojewódzkiej Przychodni Zdrowia Psychicznego w Bydgoszczy
  • Zakład Pielęgnacyjno-Opiekuńczy w Bydgoszczy
  • Poradnia Terapii Uzależnienia od Substancji Psychoaktywnych w Centrum Opieki Paliatywnej Dom Sue Ryder NZOZ
  • Zespół Żłobków Miejskich w Bydgoszczy
  • NZOZ Centrum Medycyny Specjalistycznej, Stomatologii i Rehabilitacji "IKAR" w Bydgoszczy
  • Prywatne Centrum Pracy z Rodziną w Bydgoszczy
Odbyte szkolenia:
  • Systemowy coaching dla rodziców – narzędzia w doradztwie dla rodziców
  • Systemowa teoria i terapia zaburzeń odżywiania (anoreksja, bulimia, napadowe objadanie się)
  • Systemowa teoria i terapia: objawów somatycznych, uzależnienia alkoholowego, zaburzeń lękowych
  • Systemowa terapia rodzinna z pacjentami psychotycznymi, osobami doświadczającymi przemocy
  • Refleksyjna terapia par - indywidualnie i grupowo, terapia par według M.White'a
  • Dzieci i młodzież w terapii systemowej; koncepcje praktyki systemowej w psychiatrii dzieci i młodzieży
  • Terapia dziecka z nieśmiałością, zaburzeniami lękowymi i mutyzmem selektywnym
  • Mutyzm wybiórczy/selektywny - pomoc psychologiczna dla dziecka i jego rodziny
  • Narzędzie M-CHAT-R/F - praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka
  • „Piotrek Wiercipięta” – terapia dzieci nadpobudliwych psychoruchowo
  • Coroczne warsztaty edukacyjne - najnowsze informacje dotyczące diagnozy i terapii ADHD „Leczenie ADHD - Ile? Jak? Jak długo? Analiza przypadków Klinicznych” (organizowane przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne)
  • Terapia dziecka nadpobudliwego
  • Wczesna interwencja i wspomaganie dzieci z grupy wysokiego ryzyka na podstawie neurorozwojowej koncepcji, ergoterapii w pediatrii i integracji sensomotorycznej